
Odatǎ cu înţelegerea elementelor cadrului natural şi cultural pe care le deţine Romȃnia şi încercarea autoritǎţilor de a le potenţa, ţara noastrǎ a început sǎ fie din ce în ce mai vizatǎ de turiştii strǎini.
O modalitate prin care aceştia rezervǎ pachete de cǎlǎtorie este, desigur, cea oferitǎ de majoritatea agenţiilor de turism, însǎ o agenţie de turism din Madrid denumitǎ “Viajes Cazaré” şi deţinutǎ de romȃnca Nicoleta Boranda iese din tipare. Aceasta a lansat un site cu denumirea “Visita Rumania” care are în vedere prezentarea într-un mod inedit a frumuseţilor ţǎrii noastre turiştilor spanioli.
Pagina web are o siglǎ reprezentativǎ care îmbinǎ istoria marelui sculptor Brȃncuşi cu imaginea unui ”soare colorat”, care este inspirată dintr-o ancestrală imagine, numită ”floarea vieții” ce poate fi întâlnită în multe locuri, printre care se numǎrǎ şi Biserica de lemn din Budești, Maramureș – obiectiv aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO.

Pentru a descrie sumar destinaţia turisticǎ Romȃnia, autorii site-ului apeleazǎ la o formulare simplǎ, dar cuprinzǎtoare :”România este o țară cu tradiții folclorice fascinante, mit, mister și legende.”
Oferta paginii include şi o serie de 6 tururi tematice în Romȃnia, concentrȃndu-se, în special, pe zona Transilvaniei: Aventura en Transilvania (Aventură în Transilvania), El Gran Viaje de Rumania (Marele tur al României), El Danubio y Valachia (Dunărea și Valahia), Bike Tour por Transilvania (Turul ciclist al Transilvaniei), Las Iglesias fortificadas de Transilvania (Bisericiele fortificate ale Transilvaniei) și Los Monasterios de Moldavia y Transilvania (Mănăstirile din Moldova și Transilvania).

“Responsabilǎ” pentru aceasta reuşită modalitate de promovare a Romȃniei, ca destinaţie turisticǎ, Nicoleta Boranda, a avut recent un nou succes şi anume, de a avea o masa în cadrul standului Romȃniei la unul dintre cele mai importante tȃrguri de turism. Aceasta reuniune a specialiştilor din domeniu poartǎ numele de FITUR şi s-a desfășurat la Madrid în perioada 28 ianuarie – 1 februarie 2015.
Încurajǎm şi susţinem iniţiativa de a face cunoscute atracțiile turistice ale României străinilor, având în vedere faptul că potenţialul turistic este încǎ neexploatat.
Ana-Maria Negru – Colaborator News Diaspora